maanantai 10. syyskuuta 2012

what's happening here?

AUUU, sattuu. Siis tämähän ei ole ihan normaalia, että ihminen palaa syyskuun alussa. Ainakaan ei Suomessa. No minähän nautin tänään aurinkoisesta ja lääämpimästä ilmasta makaamalla auringossa, vad kiva! Kyllä sen taas huomaa, oon semisti punainen edestä. No ei se mitään, huomenna uusiks ;) Selkäpuolelta kylläkin.  

Eilen kävin tapaamassa muita au paireja tällä alueella (Eagle - Edwards - Avon - Vail- akselilla). Tavattiin yhden au pairin perheen kotona. Oli tosi kiva nähdä kaikkia ja sitte tutustua niihin kunnolla. Kun tulin kotiin joskus puol yhden aikaan yöllä niin mut pysäytettiin matkalla. Näin vaan peilistä kun punasiniset valot vilkkuu ja ajattelin jo, että mitä mä nyt tein. Mielessä pyöri miljoona ajatusta: mitä jos se pidättää mut/saan hirveet sakot/jotain muuta hirveetä? No turns out, mulla ei ollut tail lightit päällä (eli siis suomeks, takavalot?). "License and registration, please miss." ÄÄÄÄ. Pelästyin tosi pahasti! Onneks se oli tosi mukava poliisisetä (eli siis nuori poliisi!) ja se autto jopa mua laittamaan ne valot oikein kuntoon. Väänsi siis ihan nappia kun en ite osannut :)) Ja antoi tollasen kortin. Että sellasta. Mä en oikeen tykkää näistä autoista just sen takia, että ite pitää laittaa valot päälle (ainakin näissä autoissa mitä mä ajan ni pitää), hirveetä säätämistä.




















Tää eka viikko meni lähinnä vaan totutellessa lapsiin ja tähän aikatauluun.
Josta tulikin mieleeni mulle tuli tällanen pieni ylläri ens viikoksi: isä lähtee pois (josta tiesin kyllä) koko viikoksi ja äiti yllätti tänään, että se lähtee San Franciscoon ke-la. Se meinaa sitä, että minä olen yksin koko sen ajan lasten kanssa!!! Hei, en ihan ollut varautunut tällaseen. No okei, tänne tulee pariksi yöksi yks perhetuttu auttamaan mua mutta noin niinkun periaatteessa. Ei mulla siis muuten, mutta jos sattuukin jotain ni mitä mä sitten teen?

Tänään oli kyllä ihanaa kun noi lapset alkaa jo olemaan tosi tottuneita muhun! Potkin palloa I:n kanssa päivällä, se yritti harhauttaa mua mut ei ihan onnistunu, toisaalta sit ku olin maalivahti ni ei menny ihan yhtä putkeen: hävisin jotain 10-0. Sitten myöhemmin ne kysy, että haluunko tulla pelaamaan niiden kanssa camouflagea, se on vähän kun piiloa. Ja lisäks, I pyysi mua kattoo kun se oli tehnyt tikkaat ihan ite :) Nyt tuntuu vihdoin siltä, että jopa ne nuoremmat on alkanut hiukan olemaan avoimempia mua kohtaan. Ja ymmärrän, ettei se vieläkään oo ihan täydellistä, oonhan mä niille vielä vieras mutta suunta on ainakin oikea!



Translation: Well, after enjoying the sunny day laying in the sun I ended up being red on the front. This hurts so much!! In the same time it's so weird to be laying in the sun in September, something you'd never be able to do in Finland.
Yesterday I met the other au pairs in the nearby area (Eagle, Vail, Avon and Edwards). When I drove home after 12 in the evening I saw the red-blue lights flashing behind me which ment I had to stop, it was a police officer!! PANIC. What did I do? I don't wanna get arrested! Well turns out I didn't have my tail lights on and he just mentioned about it. Helped me to put the lights on (cause I have to admit that I couldn't do it myself) and gave me a verbal warning. He even asked what am I doing here and I explained, he said cool. So nothing to worry!
I have a little surprise for next week: the dad is gone the whole week and now the mom has to go to San Francisco too so I'll be alone with the kids from Wednesday to Saturday! Crazy. Okay I'll get a bit help from a friend but still.....
Today was pretty good though with the kids so I'm not afraid. I played camouflage with I, KJ and D, played a little soccer with I and laughed a lot!

5 kommenttia:

  1. Hei ihana tää sun blogis! Osu sattumalt kohdalle ku googletin au pair :D Muttamutta, mulla ois semmonen kyssäri että minkä järjestön kautta lähdit matkaan? Ite oon miettiny Cultural Caree taikka Allianssia :) Mitäs sä suosittelisit?

    VastaaPoista
  2. Kiitos Emma! Mä oon Cultural Carella, ja en muista tiedä mutta musta tuntu ainakin tosi hyvältä. Auttoivat aina jos oli ongelmia, neuvoivat ja kyselivät kuulumisia :) Suosittelen siis!

    VastaaPoista
  3. Hei tääl o sama juttu noitte autovaloje kans... hiuka ärsyttävää ku tottunu et ne tulee automaattisesti ja nyt pitää ain iltasi muistaa vääntää ne itte pääl:D

    VastaaPoista
  4. Jee, jollain muullakin sama ongelma! Turhan rankkaa yrittää muistaa laittaa ne päälle :D

    VastaaPoista