Näytetään tekstit, joissa on tunniste update. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste update. Näytä kaikki tekstit

maanantai 15. heinäkuuta 2013

still going strong . or not

Helllou !

Aattelin vaan teille ilmottaa, että valitettavasti mä oon vielä hengissä täällä päässä. Shame. Ei vaan, oon onnellisesti päässyt yli mun leikkauksesta. Perjantaina kun kotiuduin ajattelin jo, että voisin teille kirjoittaa mutta olin sen verran lääkehöyryissä, että sammuin jo kun kattelin leffaa. Että en sitten kirjotellut. 

Pikkusen mun leikkauksesta, siis mulla oli mennyt jänne poikki mun yhdestä varpaasta ja se piti sitte korjata. Hoitajat soitteli mulle koko torstaipäivän ja kyselivät kaikennäköstä sukuhistoriaa jne mitä sairauksia sulla on bla bla bla mitä pukee päälle. Eräs hoitajakin taisi puhella sen puolituntia, onneks mulla oli aikaa kuunnella sen juttuja vaikka ne oli ne ihan samat asiat melkein kuin se edellinen hoitaja oli multa kysellyt. Huoh. No ei siinä, sitten torstaina menin suihkuun niinkun käskettiin ja pesin itteni sellasella antiseptic -pesuaineella, tiettekö sellasen hirveen puhdistavan hajun ? No se haisi ihan sellaselta, iu !! Menin kiltisti nukkumaan siinä kympin jälkeen kun piti herätä 5.50am. J tekstas mulle siinä kahden aikaan yöllä, että miksen oo sen luona. Hmm, maybe koska mun pitää mennä leikkaukseen aamulla bro! : ) Kiitti kun herätit btw. 


Heräsin perjantaina siinä ennen kuutta sitten kiltisti ja puin päälleni löysät vaatteet kuten käskettiin. Suuntasin yläkertaan ja kun mähän en saanut mitään syödä/juoda niin en herännyt sen aikasemmin, muuten olisi varmaan houkutukset vienyt mennessään. Mun host isä oli samaisena päivänä töissä sairaalassa joten se toi mut sitten sinne pre-op huoneeseen, jossa mut valmisteltiin leikkaukseen. Se oli mun kanssa siellä about tunnin verran ennen kun sen vuoro alkoi, oli ihanaa olla joku tuki siinä vieressä vaikkei se omaa perhettä ollutkaan. Sitten ne hoitajat laittoi mut pukeutumaan siihen erittäin kauniiseen sairaalakaapuun, yök. Ja sukkiin. NAM, kyllä te tiedätte. Ja sen allahan ei saanut olla edes alushousuja. No ei siinä, sitten istuin siinä sängylläni kun Mr. Michael tuli ja laittoi mulle sellasen letkun tohon käteen. Mä VIHAAN neuloja, siis hmmm mun piti vaan laskea sataan kun se sen laittoi. Kysy vielä, että sanonko kun laitan sen, olin vaan että ei kun laitat vaan, etkä mitään sanele mulle ok? Hyvin se meni onneksi. Sitten kaikki muut hoitajat tuli kyselemään what happened ja kyselivät mun nimeä ja date of birthiä (DOB). Mun lemppari oli mun anestesia lääkäri, Gordon. Se oli hyvin lepposa. Ja oikeesti luuli, että oon jenkki. Ei ihan ymmärtänyt kun sanoin, että joo oon Suomesta. Enivei, sitten oli aika valmistella mut leikkaukseen. Mun lääkäri Dr. J.P. Elton tuli kyselemään miten voin, ja anestesiasta jne. Sen jälkeen muistan tasan yhden hetken, sen kun Gordon laittoi mulle jotain sen letkun kautta, sen jälkeen alkoi päässä pimetä. Seuraavan hetken, jonka muistan oli kun heräsin parisen tuntia myöhemmin samasta paikasta ja jalka jokseenkin pienessä paketissa. Ja erittäin sekavassa tilassa. Kesti hetken jos toisenkin ennenkun ihan tajusin missä oon ja mitä on tapahtunut. Otettiin siinä sitten mun PT:n kanssa pienet askeleet keppien kanssa ja sitten vähän ajan kuluttua mä pääsinkin jo kotiin. Mun meksikolainen au pair kaveri tuli mut hakemaan ja vei aamupalalle ja kotiin. Koko päivän makasinkin sitten sängyssä, KJ auttoi mua kun pyysin vettä tms muuta apua. Se kattoi mun kanssa leffan, Despicable Me:n, mun sängyssä, jonka aikana mä sitten nukahdin. Heräsin siinä jossain vaiheessa loppua ja sanoin KJ:lle, että otan nyt pienet unet jooko, että ei pysy silmät auki. Koko päivän olin ihan sekasin, ja lääkehöyryissä. Loppujenlopuksi mä sammuin illalla siinä ysin jälkeen ja nukuin aina puol kymppiin asti lauantaina, eli kevyet 12h unet. Olin vaan niin väsynyt kaikista lääkkeistä että todellakin tarvitsin sen.

No, mitä tulee sitten tohon raha puoleen mun leikkauksen osalta niin voin kertoa, että tuli erittäin kalliiksi. Olisin varmaan päässyt helpommalla tulemalla Suomeen ja leikkauttamalla sen siellä. Niin, en nyt mainitse paljon mä itse jouduin maksamaan, mutta kun kävin sen tänään maksamassa niin sain sellasen kuitin jossa oli eritelty se koko summa. Mun leikkauksen, ja kaikkien mitä siihen ympärille kuului, PT, anestesia jne hoitajat, lääkkeet, ja se pelkkä sairaalapaikka maksoi yhteensä yli 11,000 dollaria. Että ÄLKÄÄ LOUKATKO ITTEÄNNE NIIN PAHASTI ETTÄ JOUDUTTE LEIKKAUKSEEN. Nimittäin toi au pair vakuutus ei korvaa kun johonkin pisteeseen asti siitä leikkauksesta, mä sain siitä vasta tietää siinä torstaina : ( No toivon, että se nyt tulee kuntoon, tai parempi olisi. 

Mutta oonpahan yhden kokemuksen rikkaampi, vaikka oonkin nyt köyhä sen takia. Kaikki täällä on silti pitänyt musta huolta, kaverit kyselee miten jakselen ja tarvinko mitään. Mun perhe on ollut hyvin ymmärtäväinen tän suhteen, mikä on erittäin jees. Huomenna kuitenkin töihin, lähden Boulderiin ajelemaan! Ajoin jo tänään autoa, ja hyvin se sujui, paremmin kuin toi kepeillä kävely mikä jo 10min jälkeen on hirveen rankkaa. Mulla alkaa taas perjantaina sellanen kiva kahden viikon laiskottelujakso koska mun perhe lähtee pois, wuhuu. No onpa ainakin aikaa parannella itteäni sitten !! 

Toivottavasti teillä kaikilla on ollut parempi viikonloppu kun mulla, kuullaan taas jonain päivänä. Jos teillä on hei jotain ehdotuksia postausten suhteen niin ehdotuksia saa heitellä kehiin tonne kommentteihin tai sähköpostiin : )

Besitos, mä meen nyt nukkumaan. 

lauantai 8. kesäkuuta 2013

gopro mountain games // vail

Toiselta nimeltään Teva Mountain Games. Sellanen on täällä nyt meneillään ja mä kirjaimellisesti rakastan sitä, että tää kylä on sen reilun kuukauden hiljaiselon jälkeen taas täynnä väkeä ♥ Ei voi olla parempaa fiilistä kun se kun astut ulos parkkihallista ja niitä ihmisiä on jokapuolella. Kaiken ikäsiä ihan vauvasta vaariin. Suurimmaksi osaksi kuitenkin 20-30 v noin niinkun arvioiden.

Jos joku haluaa tsekkaa niiden nettisivut, niin kyseinen nettisivu löytyy täältä. Täällä siis periaatteessa on kaikennäkösiä kilpailuja. Esim nyt ekana tulee mieleen jotkut slopestylen pyöräilykilpailut sekä slacklining. Ite en oo päässy kyseisiä kilpailuja kattelemaan koska oon töissä ollut päivät mutta illalla ainakin konserteissa ja ympäri Vailia on ollut väkeä sen verran, että en yhtään ihmettele jos niissä itse kilpailuissa olis ollut enemmän. Eilen kun vein Dn kattomaan sitä slopestylea niin huomasin, että Vailin pääparkkihalli oli FULL. Kyltit, jotka sen kertoo kun tuut ulos highwaylta, ei oo näyttänyt sitä sanaa siis sitten laskettelukauden päättymisen. Huhtikuun puolivälissä. WUHUU! Too bad, että kaikki hyvä loppuu aikanaan, huomenna on vika päivä ja mä tosiaan toivon, että tää kylä ei taas kuole sen jälkeen.

Eilen tosiaan oltiin Tn kanssa siellä tsekkaamassa tunnelma ja jäätiin sitte hyväks aikaa. T lähti jossain välissä kattomaan yhtä kaveria mutta mua ei kiinnostanut mennä mukaan, joten mä jäin sitte parin toisen tuttavan kanssa juttelemaan hetkeksi. Kunnes ne oli, että joo mennään Ritziin. Olin vaan, että joo mennään vaan ku ei mulla tässä nyt muutakaan oo. Me ei päästy ees sadan metrin päähän siitä baarista kun me jo oltiin toisessa baarissa sisällä : D Hups mutta ei ollut mun vika. Tanssittiin jne. yleistä hauskaa kunnes sitten törmäsin Rn ja sen kavereihin. Juteltiin siinä hetki, ja sitte päätettiin lähteä kotiin. Mun kuskihan siis oli T, mutta se oli jossain enkä halunnu häiritä ni menin sitten Rn kanssa sen luokse ja jäin yöksi. Se toi mut aamulla kotiin ysin aikoihin ja kyllä oli sellanen pääsärky, että en oo oikeen vieläkään siitä toipunut. Ehkä 4h unta ei auta tätä asiaa hirveesti, mutta olkoon. Mutta sainpahan kaikki viis drinkkiä jotka join niin alennuksella baarissa, mitä se nyt oli 16$ yhteensä. Pitäis ottaa nokoset, mutta en pysty vaan nukkumaan päivällä. Paitsi mun on pakko yrittää koska tänään pitäis ottaa uusiksi koko homma. No kaiketi tässä sitten ennen päivällistä on pakko yrittää nukkua , en muuten selviä ikinä. Ja mä oon kuski tänään. Heh.

Anyways, hyvät viikonloput, vaikka se jo melkein ohi onkin ja toivottavasti teillä on hyvä alkuviikko!! Mä palailen asiaan luultavasti tossa sitten alkuviikosta varmaankin noiden DCn ostosten kanssa : ) Mä meen nyt kuolemaan tähän pääsärkyyn enkä nouse sängystä ikinä. 

keskiviikko 22. toukokuuta 2013

weekly update

Heippa kaikki!

Mulla onkin tänään ollut hyvä aamu, toivottavasti jatkuu samalla tavalla! Ei mulla mitään ihmeellisempää asiaa oo kunhan halusin nyt jotain kirjoitella. Eilen mulla oli taas pitkä päivä, mutta työpäivän jälkeen menin D:n kanssa Westiniin porealtailemaan. NAM ihan tosissaan. Oli niin rentouttavaa vaan ihan tosi unohtaa kaikki, jutella Dn kanssa jne muuta mukavaa. Thank god D vei mut sinne, oli niin hauskaa ja olin tosi hyvällä mielellä sen jälkeen!
 photo westin_zps585772c4.jpg
(kuva)

Otin tossa eilen myös itestäni muutaman kuvan, laitan ne nyt sitten tähän ihan vaan, että saatte kattoa mun kaunista naamaani, hahaha. photo IMG_4325-001_zpsadf49e7e.jpg  photo IMG_4322-001_zps7756b3dc.jpg
Mut siis yks juttu, mikä on toi booty?? Se ei oo ees paha tässä kuvassa mut on mulla muutama muukin kuva, jossa se on oikeesti paha. Herraisä.

Ja sitten löysin jotain muutakin mukavaa nettiä kun satuin ihan vaan selailemaan. photo edwardsco_zps6752fc98.jpg
JEE hei. Voi elämä miks mä eksyn aina tällasiin paikkoihin : ) No voinpahan huvittaa itteeni sitten. Mutta enpä oo kyllä tavannut ketään, joka olis sinkku ja täältä. Kaikki on aina noista viereisistä kylistä haha. "Flirt with your neighbors on the slopes in the winter." Huvittavaa!!

Eipä mulla nyt muuta tähän väliin. Mun lapsilla alkaa tosiaan kesäloma kahden päivän päästä ja sitten tuun todennäköisesti hajoomaan tänne mutta kattellaan miten se sitten sujuu! Onneks tiistaina on mun eka kesäloma wuhuuu ;)

torstai 28. helmikuuta 2013

just not important

Kunhan tässä nyt aikani kuluksi selasin nettiä js sitte löysin muutaman tällasen jotka kuvaa mun elämää täällä tällä hetkellä :)
 photo tumblr34_zpsb556a3fa.jpg  photo tumblr36_zps4ff1b49c.jpg  photo tumblr37_zpsf7273cb9.jpg  photo tumblr38_zps0c991ebf.jpg
(kuvat täältä)

Eipä mulla sitten muuta. Ihan pikanen päivitys, että mun lapsilla on nyt ollut tää viikko Spring Break ja luulin, että tästä viikosta olis tullut ihan hirvee ku kaikki on kotona mutta esim. tänään oon ollut kokonaan vapaalla mikä on ihan kummallista :) En valita. Ja viikonlopusta tulee taas ihan mahtava luultavasti!! Sitä lumilautailua pitäis kokeilla, kattellaan miten suunnitelmat menee.

Kuullaan taas! Hyvät loppuviikot kaikille!!

maanantai 24. joulukuuta 2012

quick update

Nyt ihan nopeesti ilmotan vaan, että oon hengissä täällä Los Angelesissa. Kaks päivää jo mennyt ja enää kolme jäljellä mikä on vähän surkeeta mutta pääasia, että saan viettää parasta aikaa perheen kanssa.
Photobucket

Mut siis pääasia oli siis, että mä oon tosi ookoo täällä ja mukavaa on! Kuullaan ehkä taas sitten kun pääsen Dallasiin asti, mä meen nyt kiehumaan hot tubiin ;)