Näytetään tekstit, joissa on tunniste holiday. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste holiday. Näytä kaikki tekstit
keskiviikko 29. toukokuuta 2013
quick update
Helou kaikki!!
Toivottavasti teillä on alkanut tää viikko hyvin siellä, missä ikinä nyt liikuttekaan. Itse tällä hetkellä seikkailen Washington DCssä, ja parhaillaan istun Starbucksissa kun piti tulla jäähdyttelemään tuolta ulkoa. Täällä on nyt tosiaan ollut sellanen todella painostavan kuuma nää kaks päivää jotka oon täällä ollut. Ihanaa että on lämmin, mutta toi painostava ilma ei oo hyvä, eilen mm. sato kun kävelin mun kaverin luo yöksi. Muutenkin kun matkustin farkuissa ja vähän paksummassa paidassa niin olin aivan hikinen sen "pienen" kävelyn jälkeen. Toisekseen mun ihana suomalainen tukkani ei tykkää tästä kosteudesta täällä, se menee aivan kiharaksi joten hyvä, etten ees ottanut sitä suoristusrautaa mukaan :D
Eilen mulle sattu hyvä päivä kun menin sitte lentokentältä ensin kun pääsin pois Pentagon City ostoskeskukseen, joka on siis Pentagonin vieressä. Seikkailin siellä ja kulutin aikaa kunnes sellanen joku pienessä kojussa oleva mies tuli mulle, että hän antaa mulle lahjan. Joo se oli sellai tosi ihana Kuolleenmeren suolasta tehtyä, no suolaa. Ja sitä se sitten kerto kaikkea ja kyseli musta ku olin niin kaunis, se jopa kutsui mua nimellä my love. "Tiedätkö, että mulla on heikkous kauniisiin naisiin?" ;) Anyway sitte se kerto mitä ne jutut maksaa, olin vaan et jooo on vähän liikaa tollasesta. Kuitenkin se teki mulle tarjouksen josta en kuitenkaan saa hiiskua kellekään , mut sanotaan nyt näin, että hän tarjos mulle toisen. Sitte se kirjotti mulle numeronsa ja pyysi mua soittelemaan / sähköpostia lähettelemään. Se oli mun ehto, että se anto mulle ne kaks purkkia. Että nyt sitten vaan kokeillaan, sain toisen siis naamalle ja toisen muulle vartalolle. En oo ikinä tuntenu mun käsiä näin pehmeiksi, että toivon, että toi tuote sopii myös mun naamalle.
Että eipä mulla muuta, mä taidan nyt vielä mennä tuhoomaan mun viimiset rahat VS:lle ennenkun tapaan yhden ruotsalaisen tytön, joka oli samaan aikaan mun kanssa au pair koulussa.
<3 puspus kaikille ja palaillaan viimeistään kunnon postauksen muodossa sitten ku pääsen su yönä kotiin!!
Tunnisteet:
holiday,
shopping,
sightseeing,
summer,
washington
sunnuntai 5. toukokuuta 2013
destination not unknown
Mun seuraavat lomat tulee kulutettua näissä seuraavissa paikoissa:

Arvauksia, minne tämä tyttö lähtee? Keskimmäinen paikka tuskin on hirveen vaikee arvata .....
Arvauksia, minne tämä tyttö lähtee? Keskimmäinen paikka tuskin on hirveen vaikee arvata .....
perjantai 11. tammikuuta 2013
oh dallas
Lauantaina, mun toiseksiviimeisenä lomapäivänä, mentiin isän ja äitin kanssa käymään Southfork Ranchilla. Juu, ei sanonu mulle yhtään mitään ennen ku mentiin, eikä kyllä sillonkaan kun sinne päästiin. Kyseessä on nimittäin ranch, jolla on kuvattu legendaarinen Dallas tv-sarja!!
Mä en tosiaan ikinä oo kattonu yhtäkään minuuttia sitä joten olin vähän kujalla siellä kun opastajat alkoi selittää jotain niistä kohtauksista yms. Mä tyydyin sitten vaan kuvaamaan kaikkea.
Se oli tosiaan voin kertoa, niin keskellä ei mitään ku voi vaan olla. Mä aattelin ku navigaattori meidät ohjas jonnekin ihan syrjäseudulle, että mihinköhän me päädytään. Oikeeseen paikkaan päästiin mut tietämättöminä seuraavana päivänä (sunnuntaina) ajettiin McKinneyn "keskustaan" -- siitä lisää seuraavassa jutussa.
Toi lauantaikin oli toooosi kylmä. Hirvee se tuuli! Ihanan auringonpaisteen pilas se tuuli. Hmph. No minkäs teet. Meen sinne sit kesällä uudelleen ku siellä on kuulemma jotain 110F mikä on siis yli 40C. JEE! Sillon sinne.
Ja kuten näätte ---- LANDEA! Hirveen kiva oli olla ilman aurinkolaseja kun mitään ei nähnyt eteensä, sen verran kirkas toi aurinko oli. Ihan hirveetä hei ku valitan ku aurinko paistaa .... eipä sitä sitten tuukaan taas Suomessa tavattua kovin usein niin pitäis vaan nauttia! :)
Siinä tais olla suurin osa mun matkakertomuksista mut ainakin mun ostoksista on vielä tulossa juttua! Ja niin se McKinney.
Sunnuntai oli tosiaan vika päivä mulla Dallasissa ja meillä ei ollut mitään suunnitelmia, joten isä kysy mitä McKinneyssä on. No enhän mä mitään tiennyt ja aateltiin että no googlaillaan missä se "keskusta" on ja mennään sinne katteleen. No ..... mehän sitte ajettiin navigaattorin mukaan. Ja päädyttiin johonkin tosi kurjan ja pelottavan näköselle alueelle. Oltiin tosiaan ainoot valkoihoiset ja ihan tosissaan mua pelotti istua siinä autossakin. Päätettiin sitte kääntyä jossain ja mennä takasin hotelliin tms mutta päädyttiin johonkin kadulle joka oli niinkun trailerpark ja täynnä just sellasia tosi pelottavan näkösiä ja ehkä aseenkin omistavia ihmisiä. Haluttiin vaan äkkiä pois sieltä .... :D Ei paljon naurattanut siinä vaiheessa kun tajuttiin että joo se keskusta ei oo kyllä tässä, vaan jossain tossa parin korttelin päässä.
Mä en tosiaan ikinä oo kattonu yhtäkään minuuttia sitä joten olin vähän kujalla siellä kun opastajat alkoi selittää jotain niistä kohtauksista yms. Mä tyydyin sitten vaan kuvaamaan kaikkea.
Se oli tosiaan voin kertoa, niin keskellä ei mitään ku voi vaan olla. Mä aattelin ku navigaattori meidät ohjas jonnekin ihan syrjäseudulle, että mihinköhän me päädytään. Oikeeseen paikkaan päästiin mut tietämättöminä seuraavana päivänä (sunnuntaina) ajettiin McKinneyn "keskustaan" -- siitä lisää seuraavassa jutussa.
Toi lauantaikin oli toooosi kylmä. Hirvee se tuuli! Ihanan auringonpaisteen pilas se tuuli. Hmph. No minkäs teet. Meen sinne sit kesällä uudelleen ku siellä on kuulemma jotain 110F mikä on siis yli 40C. JEE! Sillon sinne.
Ja kuten näätte ---- LANDEA! Hirveen kiva oli olla ilman aurinkolaseja kun mitään ei nähnyt eteensä, sen verran kirkas toi aurinko oli. Ihan hirveetä hei ku valitan ku aurinko paistaa .... eipä sitä sitten tuukaan taas Suomessa tavattua kovin usein niin pitäis vaan nauttia! :)
Siinä tais olla suurin osa mun matkakertomuksista mut ainakin mun ostoksista on vielä tulossa juttua! Ja niin se McKinney.
Sunnuntai oli tosiaan vika päivä mulla Dallasissa ja meillä ei ollut mitään suunnitelmia, joten isä kysy mitä McKinneyssä on. No enhän mä mitään tiennyt ja aateltiin että no googlaillaan missä se "keskusta" on ja mennään sinne katteleen. No ..... mehän sitte ajettiin navigaattorin mukaan. Ja päädyttiin johonkin tosi kurjan ja pelottavan näköselle alueelle. Oltiin tosiaan ainoot valkoihoiset ja ihan tosissaan mua pelotti istua siinä autossakin. Päätettiin sitte kääntyä jossain ja mennä takasin hotelliin tms mutta päädyttiin johonkin kadulle joka oli niinkun trailerpark ja täynnä just sellasia tosi pelottavan näkösiä ja ehkä aseenkin omistavia ihmisiä. Haluttiin vaan äkkiä pois sieltä .... :D Ei paljon naurattanut siinä vaiheessa kun tajuttiin että joo se keskusta ei oo kyllä tässä, vaan jossain tossa parin korttelin päässä.
tiistai 1. tammikuuta 2013
los angeles part 1
Ekana päivänä oli tosiaan Hollywood päivä ja sekoiltiin me autonkin kanssa jossain Chinatownissa tai vastaavassa : ) Mutta toisena päivänä lähdettiin heti aikasin aamulla liikkeelle, ettei jouduttu pahimpaan ruuhkaan. Lähdettiin tyyliin puoli ysin aikaan matkaan ja ei liikenne ollu paha siihen aikaan.
Ajettiin sitte kohti Los Angelesia suuntana Universal Studios! Saatiin liput vielä alennuksella, koska Mikon kaverin isä on kai siellä töissä. Oli kyllä aika samanlainen ku viime vuonna paitsi että se oli täynnä joulukoristeita! : )





Wisteria Lane ja Gabriellen talo!! :D Nääkin talot Wisteria Lanella on siis pelkkiä ulkokuoria.



Miten ylös voi päästä liukuportailla? Siinä teille vastaus, ei onneks ollu kovin korkeella! Iskäkin sano, että kun se erehty kattomaan alas niin kyllä huimas!
Äiti ja isä ei halunnu tulla minun ja Mikon mukaan Horror Houseen joten mentiin kahdestaan. Kysyin Mikolta, et jos se voi pitää mua kädestä jos mua pelottaa. No niinhä siinä sitten kävi, ne kaikki elävät hahmot jotenki huomas vissiin et pelästyn helposti joten ne kävi aina vaan mun kimppuun ei Mikon ollenkaan, arvatkaa vaan olinko paniikissa. Erityisesti mua pelotti sellanen tosi pieni ihminen joka käveli mun perässä, en ekaks ees tajunnu kunnes kuulin jotain ääntä ja käännyin kattomaan, hyppäsin varmaan viis metriä ilmaan koska pelästyin niin pahasti ja se oli vielä tosi pelottava. Juoksin Mikon eteen ja huusin, että kato taakses. Se katto ja sitte tarttu mua kädestä kiinni ku sitäki pelotti. Me kuljettiin sitten siellä käsi kädessä : ) Tästä ei valitettavasti oo kuvia .....



Ajettiin sitte kohti Los Angelesia suuntana Universal Studios! Saatiin liput vielä alennuksella, koska Mikon kaverin isä on kai siellä töissä. Oli kyllä aika samanlainen ku viime vuonna paitsi että se oli täynnä joulukoristeita! : )
Onneks tona päivänä sattui sentään ihan hyvä ilma koska olis ollut aika kurjaa kulkea tuolla sateella! Mutta ei siellä silti mitenkään erityisen lämmin ollut vaikka aurinko paistokin, kyllä mulla ihan pitkähihanen oli.
Käytiin Universalin Studio Tourilla, joka vie siis ympäri niitä kaikkia lavasteita ja halleja, jossa ohjelmia kuvataan. Mentiin mm. sellasen hallin ohi, jossa kuvataan CSI ja The Voice. Oi Adam Levine, miksen nähnyt sua?? Ainiin ja sillä tourilla oli selostajana sellanen mies, joka luuli, että mä oon Mikon tyttöystävä, arvaa hävettikö kun kaikki tuijotti. Onneks sitte selvennettiin asia sille nii ei jääny mitään epäselvyyksii!
Ei ehkä heti uskoisi mutta suurin osa näistä rakennuksista on pelkkiä ulkokuoria, että niiden sisällä ei siis oikeesti oo mitään.
Wisteria Lane ja Gabriellen talo!! :D Nääkin talot Wisteria Lanella on siis pelkkiä ulkokuoria.
Pieni söpö meksikolaiskylä jonka jälkeen tuli sellanen lännenfilmeistä tuttu puutaloista koostuva kuja! Niin siistin näköstä, ja ennen kaikkea aidon näköstä.
Miten ylös voi päästä liukuportailla? Siinä teille vastaus, ei onneks ollu kovin korkeella! Iskäkin sano, että kun se erehty kattomaan alas niin kyllä huimas!
Äiti ja isä ei halunnu tulla minun ja Mikon mukaan Horror Houseen joten mentiin kahdestaan. Kysyin Mikolta, et jos se voi pitää mua kädestä jos mua pelottaa. No niinhä siinä sitten kävi, ne kaikki elävät hahmot jotenki huomas vissiin et pelästyn helposti joten ne kävi aina vaan mun kimppuun ei Mikon ollenkaan, arvatkaa vaan olinko paniikissa. Erityisesti mua pelotti sellanen tosi pieni ihminen joka käveli mun perässä, en ekaks ees tajunnu kunnes kuulin jotain ääntä ja käännyin kattomaan, hyppäsin varmaan viis metriä ilmaan koska pelästyin niin pahasti ja se oli vielä tosi pelottava. Juoksin Mikon eteen ja huusin, että kato taakses. Se katto ja sitte tarttu mua kädestä kiinni ku sitäki pelotti. Me kuljettiin sitten siellä käsi kädessä : ) Tästä ei valitettavasti oo kuvia .....
Siellä oli myös tollanen englantilaistyylinen yks katu. Se oli niin söpö! Löysin myös jotain mukavaa sieltä :DD Noita oli siellä kaksi ja se toinen oli niin paljon paremman näkönen, miksen mennyt sen kanssa kuvaan.
Joko kyllästyitte kuviin?? Nää oli vaan tällaset harvat ja valitut kuvat. Nyt tuli mieleeni niin kai sitä voisi mainita, että koko reissulta tuli kuvia yhteensä (oottakaas kun lasken) ....... 1648 kappaletta mun ja äidin ja isän kameroilla! Pelkästään mun kameralla 1185 : D Ai mitenniiin paljon? Ai mitenniin kone ehkä alkaa pian jumittaa .....
Tässä tosiaan eka osa kuvista, voitte oottaa vielä monta osaa!! Millonkohan ikinä pääsen niihin Dallasin kuviin asti .......
Tässä tosiaan eka osa kuvista, voitte oottaa vielä monta osaa!! Millonkohan ikinä pääsen niihin Dallasin kuviin asti .......
Tunnisteet:
california,
family,
holiday,
los angeles,
universal studios
long long time ago
Hellooou kaikki siellä ruudun toisella puolella!
Anteeks tällanen pieni hiljaiselo taas mutta oon ollut lomalla, enkä oo uhrannu ajatustakaan kirjottamiselle, enkä monelle muullekaan asialle tässä viimeviikon aikana. Nyt saatte sitte "muutaman" jutun mun reissusta, ehkä muutamassa eri osassa, ettei mee turhan pitkäksi.
Mä siis lähdin perjantaina 21. päivä aamulla aikasin kohti Denveriä. Starttasin Vailista kello 7 aamulla bussilla Denverin kansainväliselle lentokentälle. Mun lento lähti siinä ennen puoltapäivää kohti Los Angelesia. Mun lento oli aika mukava, mutta kone oli ehkä pienin missä oon ikinä ollut, vaan kaks paikkaa kummallakin puolella. Mun vieressä silti istui mukavin mies ikinä!! Se oli ihan amerikkalainen ja höpötteli mulle kaikkea, tarjos purkkaa ja karkkia koko matkan ajan. Sitten kun päästiin ulos ja hakemaan laukkuja niin sanottiin heipat ja menin ulos odottamaan mun hakua. Isä, äiti ja Mikko tuli mua hakemaan autolla, eli ei tarvinnu ottaa taksia! Mutta se liikenne oli taas ihan hullua........ ei käynyt kateeks iskää joka ajo, muutama kaista ja auto enemmän ku Porissa.
Anteeks tällanen pieni hiljaiselo taas mutta oon ollut lomalla, enkä oo uhrannu ajatustakaan kirjottamiselle, enkä monelle muullekaan asialle tässä viimeviikon aikana. Nyt saatte sitte "muutaman" jutun mun reissusta, ehkä muutamassa eri osassa, ettei mee turhan pitkäksi.
Mä siis lähdin perjantaina 21. päivä aamulla aikasin kohti Denveriä. Starttasin Vailista kello 7 aamulla bussilla Denverin kansainväliselle lentokentälle. Mun lento lähti siinä ennen puoltapäivää kohti Los Angelesia. Mun lento oli aika mukava, mutta kone oli ehkä pienin missä oon ikinä ollut, vaan kaks paikkaa kummallakin puolella. Mun vieressä silti istui mukavin mies ikinä!! Se oli ihan amerikkalainen ja höpötteli mulle kaikkea, tarjos purkkaa ja karkkia koko matkan ajan. Sitten kun päästiin ulos ja hakemaan laukkuja niin sanottiin heipat ja menin ulos odottamaan mun hakua. Isä, äiti ja Mikko tuli mua hakemaan autolla, eli ei tarvinnu ottaa taksia! Mutta se liikenne oli taas ihan hullua........ ei käynyt kateeks iskää joka ajo, muutama kaista ja auto enemmän ku Porissa.
Näkymät lentokoneesta, heti siitä Kalliovuorten yltä. Aika huikeeta, eikö?? Siellä jossain se mun koti on .....
Me and my baby! Hirvee ikävä jo nyt, vaikka just eilen sen näin! No kyllä voin sanoa, että ennen kun lähdin niin mulla oli sellanen tunne, että mulle tulee vielä hirveempi ikävä kotiin kun nään mun porukat ja niinhä siinä kävi. Mun tekee niin paljon mieli nyt vaan ottaa ja lähteä kotiin. Tää stressi yhdistettynä ikävään ni ei oo hyvä asia. Vanhempien näkeminen teki vaan asiasta pahemman ja nyt en enää tiiä miten jaksan olla täällä mukamas vielä 8kk. Ehkä ei pystykään. Noni, poikkesin taas aiheesta ja pahasti.
Me ajettiin suoraan kentältä Hollywoodiin, Walk of Famelle. Olin siellä jo viime kerralla, joten mä jo tiesin, mistä siellä on kyse. Ihan mukavaa oli vaikka ilma oli aika kolea. Hyrr. Tai no kolea kalifornialaisille ei suomalaiselle. Tosiaan vietettiin siellä sitten eka päivä, ja ajettiin illemmalla sitte kotiin ravintolan kautta. Meillä oli koko joukkue koossa mikä oli tosi kivaa. Mikonkin kanssa tultiin tosi hyvin toimeen. Käytiin vahamuseossa ja syömässä siinä sitten samalla, sekä ostettiin muutamat pakolliset postikortit sukulaisille. Lähdettiin sitten ajamaan kohti hotellia, koska kello taisi olla jotain kuuden pintaan ja oli jo pimeetä.
Hotelli oli tosi mukava ja se oli Agoura Hillsissä, jossa mä viime matkallanikin asustelin. Se oli highwayn vieressä, joten pelkäsin vähän miten saan unta siinä metelissä. No ei kyllä ollut ongelmaa, mä en kertaakaan herännyt mihinkään auton ääniin tms. Ja se oli todella siisti hotelli, meillä oli myös tiskikone ja iso jääkaappi sekä viereisessä huoneessa pyykinpesukone jos oli tarvetta sille. Plus ne avas mun matkalaukun respassa kun siitä on lukko mennyt jotenki rikki. Ja kaikkein paras asia meen hotellissa oli poreallas!!!! Lojuin siellä neljä iltaa putkeen rentoutumassa, se oli niiiiiiiiin ihana että nyt vähän harmittaa olla täällä -10 asteen pakkasessa.
Ylipäänsä sää tällä kertaa oli tosi huono, muutamana päivänä satoi vettä ja oli muutenkin tosi harmaata. Sääli sinänsä, ei tullut paljon käytettyä shortseja tai mekkoja. No ehkä kesällä sitten uusiksi : ) Enkä käynyt ees Malibu Beachilla koska ei ollut ilmoja. Hyvä muuten, etten ostanu itelleni niitä surffaustunteja lahjaks ku olis voinu olla pikkasen viileetä siellä vedessä. Hyrr.
Jatketaan juttuja ens postauksessa! Mä meen nyt juhlistamaan uutta vuotta, toivottavasti teillä on kaikilla ollut tapahtumarikkaat juhlimiset ;)
HAPPY NEW YEAR 2013!♥
maanantai 24. joulukuuta 2012
quick update
Nyt ihan nopeesti ilmotan vaan, että oon hengissä täällä Los Angelesissa. Kaks päivää jo mennyt ja enää kolme jäljellä mikä on vähän surkeeta mutta pääasia, että saan viettää parasta aikaa perheen kanssa.

Mut siis pääasia oli siis, että mä oon tosi ookoo täällä ja mukavaa on! Kuullaan ehkä taas sitten kun pääsen Dallasiin asti, mä meen nyt kiehumaan hot tubiin ;)
Mut siis pääasia oli siis, että mä oon tosi ookoo täällä ja mukavaa on! Kuullaan ehkä taas sitten kun pääsen Dallasiin asti, mä meen nyt kiehumaan hot tubiin ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)