Näytetään tekstit, joissa on tunniste traffic. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste traffic. Näytä kaikki tekstit

tiistai 15. lokakuuta 2013

vegas, baby!

Ajettiin sitten Grand Canyonilta tosiaan samana iltana Las Vegasiin. Oltiin Vegasissa siis illalla joskus ysin-kympin välissä, kierrettiin hiukan ja mentiin nukkumaan. Väsytti hieman. Mutta anyway, seuraavassa hiukan kuvia Vegasista, var så goda! 
 photo IMG_6497_zpsba740ac3.jpg  photo IMG_6621-001_zps43dad67e.jpg
New York! Mentiin Henriikan kanssa tohon hirvittävään vuoristorataan. ÄÄ olin ihan paniikissa ennen sitä koska vihaan aluks aina vuoristoratoja, mut se oli oikeesti erittäin jees ja varsinkin kun mentiin illalla, jollon nähtiin kaikki kaupungin valot :) Tästä voitte sitten itse tsekkailla millanen se rata on. Hyi mua ottaa vieläkin mahasta kun katon tota.
 photo IMG_6430_zps218f1b9a.jpg  photo IMG_6560_zps80b217ce.jpg  photo IMG_6571_zps484e6b9a.jpg  photo IMG_6483_zps1e766a11.jpg  photo IMG_6511_zpsb964f1d0.jpg  photo IMG_6623_zpsd7ab5732.jpg  photo IMG_6632_zpsa3c841fc.jpg
Eipä siellä Vegasissa sen ihmeellisempää myöskään. Joka yö oltiin hotellilla myöhään ja sitte päivät suurinpiirtein suunniteltiin Havaiji osaa meen matkasta ja oltiin altaalla ottamassa aurinkoa. Hieno paikka se oli joo, mutta kolme päivää oli kyllä meille ihan tarpeeksi.

Seuraavaks jatketaankin sitten Los Angelesilla. Aletaan lähestyä loppua tässä matkalla, huhhuh. Ollaan nyt oltu tosiaan kolmisen viikkoa kotona Suomessa, ja on tää vieläkin pieni shokki mutta eiköhän se tästä. Onhan mulla aina nää kuvat joita voin sitten ihailla :)

sunnuntai 12. toukokuuta 2013

denver

Helou kaikki ihanat siellä ruudun toisella puolella!

Ihan ensimmäiseksi, toivotan erittäin hyvää äitienpäivää jo kaikille, toivottavasti pidätte huolta omista äideistänne vaikka minä sitä en tänä vuonna voikaan tehdä ♥ 

Mun äitienpäivä viikonloppuun kuului mm. salilla käymistä, sekä tänään Denver. Mentiin siis mun ryhmän parin muun au pairin kanssa, me pidettiin tapaaminen siellä tällä kertaa ja oli kyllä niin siistiä! Ihanaa oli päästä taas välillä tuulettumaan isompaan cityyn. Me ei paljon oikeestaan ehditty tekemään koska suurin osa ajasta meni eläintarhassa. Kyllä, me kaikki yli 20-vuotiaat mentiin eläintarhaan, ei mitään vikaa. Ja kaikkea söpöä sieltä löytyikin. Warning, pieni kuvaoksennus tulossa !!!
 photo IMG_4123_zps105e1ac8.jpg  photo IMG_4127_zps9312131c.jpg  photo IMG_4128_zpsc741b612.jpg  photo IMG_4129_zpsde394dcc.jpg
Nää oli just niitä mun lemppareita ....... Iuuuu mitä lie rattlesnakeja : ( Ja sellanen koko talo täynnä, hyyyyyi.
 photo IMG_4131-001_zps09f58462.jpg
Mitä toi tekee??!?!? Mitälie olikaan mutta ne hankkii ruokaansa tolla tavalla seisomalla :o Olin pikkasen hämmentynyt kun näin ton, piti ehkä pikkasen siristää silmiä.

Suurin osa eläimistä otti lepoo ku nähtiin ne vaikka ei siellä ihan liian kuuma ollut, mutta kai sen ymmärtää niillä on kuitenki paksua turkkia yllä, toisinku meillä. No, mulla oli farkut ja arvatkaa oliko kuuma ...... Huhhhuhhhuh!
 photo IMG_4134-001_zpsc16b9bc0.jpg

Mut onneks mulla oli seuraava kaveri viihdyttämässä:
 photo IMG_4142-001_zps1ce0243a.jpg
Mä nimesin sen Alfrediksi! Se tosiaan pelas ensin jonkun tikun kanssa ja sitten se vaan risti kätensä ja tuijotti meitä, että mitäs siinä kyttäätte! :D Huvittavaa.
 photo IMG_4143_zpsb945587a.jpg  photo IMG_4148_zpse71cf91d.jpg  photo IMG_4155_zpsf476ef67.jpg  photo IMG_4158_zps0fc30e97.jpg  photo IMG_4173_zps699c4693.jpg
Tää oli toinen mun lemppari!! Niin söpö ja pieni♥ Ja vähän paksu mutta ei sillä kai väliä.
 photo IMG_4164_zps3ef1467c.jpg
 photo IMG_4170_zps463147c9.jpg  photo IMG_4177-001_zpsba69b875.jpg

Okapi!!! photo IMG_4190_zps589770f1.jpg  photo IMG_4201_zpsabd241a3.jpg  photo IMG_4203_zps392aca00.jpg  photo IMG_4205_zps86016cb2.jpg
Komodon varaani oli pelottava, siis noihan on tosi myrkyllisiä eläimiä! Mä en viittiny kovin kauaa olla siinä ku sen katse alko oleen jo niin pelottava ..... (siis minähän en pelkää en)
 photo IMG_4211_zpsaa8ac5a2.jpg
Mut mun absolutely lempparit oli nää kaks kaveria♥ AWWWW. Voiko olla mitään söpömpää ihan tosissaan?? 
 photo IMG_4212_zps637f01ab.jpg

Eläintarhan jälkeen me suunnattiin syömään Colfax Avelle, jonnekin thai-ravintolaan. Oli ihan tosi hyvää se ruoka mitä mä tilasin: riisiä ja sweet & sour thai chicken, jossa oli kanan lisäksi siis kurkkua, tomaattia, sipulia ja ananasta. YUM! Ja ei kovin epäterveellistä edes. Ja hintaa oli yhteensä $7.25, johon sisälty siis keittoa ja itse pääruoka. Eipä ollut kallista verrattuna Vailin hintoihin.

Siitä sitten suunnattiin kohti mun odottamaa kohdetta nimittäin .....
 photo IMG_4227_zps8153a698.jpg  photo IMG_4228_zps52f70a07.jpg  photo IMG_4232_zpsd39eeeb4.jpg  photo IMG_4234_zps9e702328.jpg  photo IMG_4233_zps72336a23.jpg
IKEAAAAAAN!! Harmi etten oikeen voinu ostaa muutakun sitä ruokaa sieltä. Tällä kertaa tarttu mukaan näkkileipää, suklaata ja Kallen mätitahnaa. N A M M M !!!! Ohhh odotan sitä näkkäriä.

Matkalla takasin kotiin me saatiin sään puolesta vähän kaikkea. Näyttää vaan miten paljon tää vaihtelee täällä. Denverin keskustassa sato vettä, sitte about 20min siitä vuorille päin paisto aurinko, vajaa tunti siitä tuli lunta (Lovelandissa), Breckenridge oli aurinkoinen ja sitten satoi taas lunta Copper Mountainin kohdalla, ja Edwards oli aurinkoinen!!!!!!!!! Herää Colorado.

 photo IMG_4237_zpsd11df255.jpg  photo IMG_4238_zps24cc3b3b.jpg  photo IMG_4243_zpscc689641.jpg

Eipä mulla sitten muuta! Oli kyllä hauska päivä vaikkei hirveesti ehdittykään tekemään, mä olin kotona noin seiskan aikaan. Ja nyt väsyttää ..... : ) Meen ehkä nukkumaan jos vaikka huomenna kattois kiekkoo!!

keskiviikko 19. syyskuuta 2012

annoying

Mikä mua täällä ärsyttää? No aika moni juttu. Tässä nyt aluksi ne asiat mitkä tuli heti mieleen.

1. Ajovalot + katuvalot

Tosiaan ne kuuluisat ajovalot. Kuten jo aiemmin mainitsin, ne täytyy ite laittaa päälle mikä on varsin ärsyttävää kun tuntuu että kaikki muu täällä on niin automatisoitua. Samoin kun se, että nää ei oo keksiny sellasta ku katuvalot esim. noille highwaylle. On todella mukavaa ja turvallista ajaa sitä 75mph (120km/h) ihan pilkkopimeessä ja vielä mutkittelevalla tiellä!! Kaipaan ihan tosissaan niitä valoja, että näkis jotain.

2. Vilkku

Nää ei tunne sellasta käsitettä kun vilkku. Toisaalta, oon jo itekin sopeutunu siihen, että en paljon itekään sitä käytä. Kattellaan sitte ku meen takasin Suomeen!

3. STOP

Stop- merkit tekee mut vielä hulluksi tän vuoden aikana. Oon nyt jo niin kyllästyny niihin kun niitä on tosiaan joka risteyksessä. Ei jaksais aina pysähtyä kokonaan. Rasittavaa.

4. Koulubussit

Nää menee samaan luokkaan kun STOP- merkit. Drives me crazy. Sitten kun ne pysähtyy ja tosiaan vilkuttaa oransseja valoja, saa varovasti ohittaa, mut jos ne valot on punaset ni ei missään nimessä saa ohittaa. Myös vastaantulevien on pysähdyttävä jos bussilla on ne punaset vilkkuvalot ja pieni STOP- merkki päällä. Ja siinä saattaa tosiaan parhaassa tapauksessa mennä useampi minuutti. C'mon! Ja ne on tietenkin aina liikkeellä sillon kun sulla on kiire.....

5. Ruoka

Yhyy, kaipaan ruisleipää ja kaikkee muuta terveellistä. Tää vaalee leipä on pullaa enkä mielelläni söis sitä. Joten mun aamupala on yleensä jogurttia, JEE. Ja sillä yleensä mennään sitten klo 18 asti kunnes saan kunnon ruokaa. Sitten tää sokerin määrä. Ei kiitos! Erehdyin ostamaan kerran kaupasta sellasta Bonaquan tapasta makuvettä, no tiedänpä etten osta toisten. Se oli täynnä sokeria, ei maistunu millekään muulle. Vettä ja sokeria, NAM.
Mun perheessä onneks syödään aika terveellisesti!