Näytetään tekstit, joissa on tunniste scenery. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste scenery. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

pacific coast highway down to agoura hills

Seuraava osa meen matkasta oli se hirvittävän pitkä ajo San Franciscosta Agoura Hillsiin, pohjoiseen Los Angelesista. Se oli erittäin pitkä, meillä taisi mennä se 8,5h koko matkan suorittamiseen vaan yhdellä pissatauolla :D Ja sekin suoritettiin tyylikkäästi puskassa! 

Mutta oli kyllä sen arvosta. Meille kerrottiin, että ehottomasti kannattaa sitä pitkin ajaa, koska se toinen tie on tylsä: keskellä ei mitään käytännössä. Sitä pitkin olisi päässyt about 5-6 tunnissa, mutta eihän meillä mikään kiire ollut.
 photo DSC06431-001_zps68caff7a.jpg
Muistan, et sanoin Henriikalle tässä vaiheessa, et sitten kun tossa taulussa lukee 100 ton Los Angelesin kohdalla, niin voin kertoo, että ollaan voittajia :) Mä en haluu ees tietää paljonko sitä oli lähtiessä.
 photo IMG_5835-001_zps8b14695b.jpg  photo IMG_5845-001_zps46432ea9.jpg  photo IMG_5853-001_zps5a610cd9.jpg
Se tie oli suurimmaksi osaksi yksi kaista yhteen suuntaan- tyyppistä menoa. Välillä ärsytti, kun eräät ajoivat reilusti alle nopeusrajoituksen ja siinä sitten odoteltiin ohituskaistaa useempia maileja. Mutta tiet oli myös erittäin mutkasia ja mäkisiä. Ensin mentiin ylämäkeen oikeelle ja vasemmalle ja taas oikeelle ja sitten alamäkeen samat. Ja tota rundia jatkuvasti, ainakin silleen kolmisen tuntia, noin arvioiden.
 photo IMG_5866-001_zps18d6ca7d.jpg
Oltiin myös erittäin helpottuneita kun päästiin pois niistä pahimmista mutkista ja ylämäistä ennen kun aurinko laski. Ja se auringonlasku oli niin nättiä kateltavaa.

Ehdottomasti, jos ikinä ajatte alas San Franciscosta tai vastaavasta paikasta niin ajelkaa tota pitkin, se on ihan sen arvoista!!!

Meikät viettää nyt viimistä iltaa täällä Mauilla, huomenna takaisin mainlandin puolelle ja sitten piakkoin myös takaisin Suomeen. Pelottaa. 

sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

last saturday

Aaaah taas on palattu kuulkaa normaaliin arkeen täällä Kalliovuorilla. Olinpahan mä nyt tossa kevyet puoltoista viikkoa ihan keskenäni täällä : D Vikat päivät alko olee pikkasen tylsiä voin kertoo. Mut nyt taas normi rytmi. Tai no "normi" miten sen nyt ottaa, heräsin tänään 10.30am ku missasin mun herätyksen ku ei huvittanu herätä aikasemmin !!

Mutta mun viime perjantai meni taas vauhdikkaasti, ei siitä sen enempää muutakun et uusia ihmisiä, R alko olee bitch mulle taas kännissä, after partyt ja sitte kotiin Tn kanssa : ) Sitte herätys mukavasti vasta siinä kympin aikaan aamulla lauantaina mikä oli erittäin tervetullutta koska tultiin kotiin siinä puol viiden aikaan aamulla. Lauantaina kuitenki päätettiin lähtee vaeltamaan niin että nähdään Vail. Pientä matskua sieltä vuorelta.
 photo IMG_5077_zps012cf5ae.jpg

 photo IMG_5082_zpsa9d4e1be.jpg

 photo IMG_5049_zpsd5663ffd.jpg  photo IMG_5053_zpsa210878a.jpg  photo IMG_5062_zpsbbff909b.jpg  photo IMG_5067_zps461112b2.jpg
Niin nättiä tuolta yläilmoista oli kattella Vailia!! Ahh ja ilma oli täydellinen, kyllä siinä kuuma tuli kun sitä ylämäkeä laitto menemään. Yhteensä siis vaellettiin 2,5h joista se 2h meni varmaan siihen ylös menemiseen ja ruokataukoon : ) Meen niin uudelleen joka viikonloppu jos vaan on aikaa. 

Vaelluksen jälkeen mentiin Tn luokse hakemaa sen tavaroita ja mentiin meille suihkuun jne valmistautumaan iltaan. Mentiin tsekkaamaan Vail illalla vaikka tiedettiin ettei siellä oo ketään. Niin no olihan siellä joitain ja päädyttiin sitte paikkoihin, joista ei ikinä oltais kuviteltu itteemme löytävän. Mutta jälleen kerran ihan mahtava viikonloppu, mulla tulee näitä niin ikävä ettei mitään rajaa : ( Masennun sitte yksin vaan Suomessa.

Siitä puheenollen, enää vajaa kaks kuukautta töitä !!!!!! Meneekö aika nopeesti vai ei? I, mun 12v teinipoika, kysy tänään kun puhuin yhden tulevan au pair ehdokkaan kanssa, että etkö sä vois Kaisa vaan jäädä tänne forever. Sanoin, että jäisin jossei mulla olis koulua, ni se oli vaan et käy koulua täällä, ei sun tarvi mennä takasin : ) Tulee niin hyvä mieli tollasesta mut toisaalta paha mieli kun tiedän, että joudun ne kuitenkin jättämään parin kuukauden päästä. En haluu ajatella sitä itkua. 

Mutta, ilosempiin aiheisiin, minähän lähden tänään ulos jälleen mutta tuolla on joku ukkosmyrsky, mua pikkasen pelottaa. Enköhän mä selviä kuitenkin. Huomenna au pair tapaaminen ja pitäis kiivetä sitten tota Vail Mountainia ylös wuhuuuuu !