Näytetään tekstit, joissa on tunniste thanksgiving. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste thanksgiving. Näytä kaikki tekstit

lauantai 24. marraskuuta 2012

my first thanksgiving ....

 ..... in pictures. 

























Vietettiin kiitospäivää tollasessa hyvin vaatimattoman näkösessä talossa ja voin sitten kertoa, että todellisuudessa tosta talosta näkyy tässä kuvassa vaan puolet. Se nimittäin jatkui vielä pitkälle tonne metsään. Huhhuh. Ja kun astuin sisälle niin vaatimattomuus senkun vaan jatkui ....



Jos ette vielä tajunnut ni ehkä rakastin tota takkaa! Ahh miten kiva tollanen olis. Niin siitä vaatimattomuudesta jos puhutaan niin tosiaan tossa on siis kuvassa mikälie oleskeluhuone. Samassa kerroksessa oli myös keittiö ja ruokailuhuone ja ties mitä muuta, en kehdannut lähteä tutkimaan : D Ja sitten oli vielä ylä- ja alakerta! Että sellanen.


Sitten oli aikuisten ruokapöytä. Lapset (ja teinit) söi keittiön pöydässä ja ihan pienimmät neljä lasta tossa takan edessä, mä sain siis kunnian istua aikuisten pöydässä JEE. Ja mulle oli laitettu oikeen nimilappu!!!! Ihanaa. Voin kertoa, että oli sen verran muodollista, että meillä oli kolme lautasta sekä kahdet haarukat, veitsi ja lusikat :D Huvittavaa oli, että kun alotettiin ni mä vaan katoin eteeni ku tyhmä ja mietin, että mitä mä näillä kaikilla teen. Selvisin kuitenkin.

Tradition mukaan, isäntä käsitteli kalkkunan, joka tällä kertaa ei ollut täytetty koska jokanen toi oman perheen perinteisen täytteen (stuffing). Myös mun mama teki eilen ihan hulluna ruokaa tota varten -- jokasen siis piti osallistua, mä osallistuin niin, että kävin kaupassa hakemassa tarvittavat ainekset.
Tää on siis se meidän stuffing. Mä en ees tiiä mitä kaikkea siinä on .... mutta hyvää se oli! Parasta niistä kolmesta, joita meillä oli tarjolla. Selleriä, sipulia ja kuivattuja puolukoita ainakin, muusta en tiiä! :)
Kalkkunan kanssa meillä oli siis kaikenlaista, tässä yksi lajike. Brysselinkaalia, pekonia, shalottisipulia. Sekin oli tosi hyvää vaikka toi yhdistelmä kuulostaa aika kummalliselta. Namnam.



















Ihan aluksi, ennen kun alotettiin syöminen, meillä oli myös tarjolla tällasta herkkua. En kylläkään maistanut yhtään, oon kyllä ennenkin niitä syönyt mutta aattelin, että syön kuitenkin niin paljon muuta etten täytä vatsaani noilla. Ja olin ihan oikeessa. Jos puhuttais vaikka siitä, että mun host äiti kertoi, että kiitospäivässä on lähinnä kyse ruoasta (okei, pitäis olla kiitollinen jostain). Ja sitten ku otetaan huomioon meidän menu, joka oli seuraavanlainen niin en yhtään ihmettele:

- Alkuruoaksi oli salaattia pekonilla, puolukoilla ja sinihomejuustolla (yök! sitä en oo vielä oppinu syömään.....)
- Seuraavaks oli vuorossa mun host äidin tekemä butter nut squash - keitto (mä en tiiä mitä se on suomeksi!) mutta se nyt periaatteessa oli niinkun kurpitsa keittoa, ja hyväää!!! Söisin sitä millon vaan mutta kyllä siihen kurpitsaan ennen pitkää kyllästyy joten ihan hyvä, että vähän rajottaa.
- Sitten main dish eli kalkkuna ja kaikki täytteet + muut lisukkeet (sweet potatoes, parsa, kastike, leivät.....)
- Jälkiruoka aka kolmea laatua jonkinlaisia piirakoita, jäätelöä, kurpitsaherkkuja, kermavaahtoa ja mitä vielä en edes muista. HUH.

Eli neljän ruokalajin illallinen............... En oo ikinä syöny niin paljon/niin montaa ruokalajia. NEVER. Se oli aikamoinen suoritus jopa multa. Ja voin kertoo, siitä tuli ihan mieleen joulu koska sillon yleensä mä syön itteni ihan palloksi. Onneks tää on vaan kerran vuodessa! On vähän rankkaa tiettekö. Niin ja jos puhutaan kuinka kauan me oikeesti syötiin .... neljä tuntia yhteensä. Are you kidding me? En oo ikinä viettäny yhdellä kertaa niin kauaa ruokapöydässä : D Mutta hauskaa oli ja söinpä sitten taas kahden päivän ruoat. Eipä tarvii tänään syödä mitään.
Me and my really stupid face on Thanksgiving.

P.S. Sain taas kehuja mun englannista. Pitääköhän mun nyt jo vähitellen alkaa uskomaan itteeni koska muutkin tekee niin? 

torstai 22. marraskuuta 2012

thanksgiving

♥ I'm thankful for all my perfect friends, my lovely little brother and the most awesome parents ever, they are the best thing ever happened to me! I don't know what would've I done without them. I don't even remember how many times I've already written about my friends and family but I don't really care. They are very important to me and being here has made me realize how much they really mean to me. It's a bit sad that one has to go away on the other side of the world to see these things. But better now than never, right? 

 I'm thankful for a great and (quite) healthy life that I've had so far. Hope it stays like that in the future as well ....

 I'm thankful for my host family here in the USA and hope that our journey together goes on as smoothly (and not this quickly, please) as it has gone.

 I'm thankful for being a Finn, you see, being away this long and far away makes you realize all the faults in the place you live and makes you realize how good a place you really are from. There are so many faults in this country that I don't even want to begin to discuss it ...
























Happy Thanksgiving to everyone!! Remember to be thankful for all the great things in your life and don't take it for granted, you never know what might happen.

Some real photos of our Thanksgiving later this week. We are going to spend it at a friends house full of kids and parents + me!! My host mom warned me that I'll get bored eventually, so I might be driving there myself and leave at some point when I've had enough turkey :D Yes, we have turkey filled with stuffing. I'll try to get some photos of our dinner before it's all gone.