Näytetään tekstit, joissa on tunniste sport. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste sport. Näytä kaikki tekstit

torstai 7. helmikuuta 2013

super bowl XLVII

 photo Superbowl-2013_zps4dbb9432.jpg San Francisco 49ers VS Baltimore Ravens. Siinä lähtökohdat. New Orleans, Louisiana.

Kun Baltimore pelasi Denveriä vastaan edellisessä pelissä niin ne näytti mulle tosi hyvältä ja vahvalta joukkueelta ennen kaikkea. Mutta mun lemppari noista kahdesta oli ennakkoon ehdottomasti 49ers. Alku ei mennyt ihan putkeen, tai mä tulin vasta joskus ihan ekan neljänneksen lopussa, mutta siis Baltimore johti. Ja se johto kasvo tokassa neljänneksessä johonkin 20 pisteeseen. Mä aattelin, että ei tauolla voi niin paljon tapahtua, että yhtäkkiä oltais tasatilanteessa. Kolmannessa neljänneksessä stadionin valot vaan yhtäkkiä sammui (tai ei kaikki) mutta niin että peli jouduttiin keskeyttämään siksi aikaa, että ne saatiin kunnolla taas päälle. Tauon jälkeen SF sai tosi hyvän otteen pelistä, ja pääsi tosi lähelle jo Baltimorea. Viimesellä neljänneksellä SF oli vaan kahden pisteen päässä tasatilanteesta mutta aika loppui kesken ja Baltimoresta kruunattiin Super Bowlin voittaja.

 photo super_bowl_2013_zps6355dcc5.jpg
(kuva täältä)Se kaikken täällä hehkuttama väliaikashow oli tällä kertaa Beyoncen! Ja aikamoinen olikin, se esiinty jossain pienessä nahka-asussa ja paikalle saapu myös loput kaksi Destiny's Childin jäsentä muutaman kappaleen ajaksi! Kansallislaulun ennen peliä lauloi ja soitti Alicia Keys. photo destinyschild_zps5ca322d7.jpg
(kuva täältä)
Mut siis puhutaanko noista asuista?? C'mon. Ei siinä ihan hyvin kaikkien miesten katseet käänty telkkareihin ton esityksen ajaksi, kumma juttu.

Anyway, joukkueiden valmentajat oli siis veljeksiä mikä on eka kerta koko Super Bowlin historiassa kun veljekset on finaalissa. Ja ne oli ihan saman näkösiä. Ja mikä oli tossa pelissä kaikkein vakuuttavinta oli 109 jaardin ...... no en mä osaa sitä selittää mut no kattokaa ite:

Siis MITÄ? Tyyppi ensin nappas sen pallon ja juoksi koko kentän läpi touchdownin Baltimorelle. Eikä kukaan ollu ees lähellä sen pysäyttämistä .... Huhhhuh.

Mutta anyways pyydän niiiiiiin paljon anteeks oon vaan laiska ollut kirjottelemaan teille yhtään mistään! Yritän nyt parantaa tapani :) Ne ostoksetki on vielä kuvaamatta joten ... Lupaan että saatte kunnon materiaalia viimeistään viikonloppuna!!!!

tiistai 29. tammikuuta 2013

colorado - winter "wonderland"

Niiin, onhan tää talven ihmemaa. Välillä. Ei tänään. Jos täällä tosiaan paistaa n. 300 päivää vuodessa aurinko, mikä on ihan sika makee juttu niin se loput 65 päivää voikin sitte olla tätä .....  photo Photo0417_zpsf0e7aa24.jpg  photo Photo0416_zps477f7172.jpg
Ja arvatkaa huvittaisko tossa kelissä ajaa tuolla highwaylla?? NO WAY. Tai ylipäänsä missään. Meidän tie on jo niin hirveen lumikerroksen peitossa, että toi auto heittelee ihan miten sattuu ja ihan kiva ajaa sellasta tietä ylös, niitä mäkiä!! : ( Kerroin jo hosteille, että mulla oli tosi epävarma olo ratissa. Mulla ei ikinä oo ollu huono fiilis autossa mut tää oli eka kerta. Ajoin sitten ku hain lapsia niin highwaylla 30mph niinku kaikki muutki, meni siinä hetki jos toinenki et päästiin kotiin asti. Ei mulla muuten mitään väliä oo mutta tiedän, että mulla on aika kallis lasti kyydissä ja pelkään ihan vaan niiden puolesta. Meinas tänään kyllä kolarikin tulla, kävi sitten niin lähellä kun vaan voi, olin ihan kiinni toisessa autossa mut ei onneks mitään pahempaa. Huh, kyllä hyppäs sydän kurkkuun voin kertoa!
Anyways, ehkä tästä selvitään jotenkin! Mua auttais paljon jos tää meen tie esim. aurattais ni olis paljon helpompi päästä ylös ja autonki sais jotenki hallintaan. Yks ihan uskomaton ja pelottava juttu tapahtu tänään Glenwood Canyonissa nimittäin ......
 photo glenwood280113_zps696860c2.jpg

(kuva täältä)
..... tollanen kiva ison auton kokonen "kivi" tippu tuolta vuorelta keskelle tietä. Onneks kukaan ei ollut alla tai edes loukkaantunut mutta miettikää miten olis voinu käydä! Mä just ajoin tota tietä lauantaina Glenwoodiin niin ihan kiva, sitä vaan miettii, että olis se voinu ihan millon vaan tippuu vaikka mun niskaan. En tiiä miten ja ennenkaikkee millon ne meinaa saada ton pois sieltä mutta kai niillä keinot on! Onneks ei tarvii ajaa tohon suuntaan nyt ainakaan hetkeen.


Viikonloppu oli huipuin pitkästä aikaa koska Henriikka ja G oli täällä laskemassa mun seurana!  Ne lensi Pohjois-Carolinasta tänne G torstaina ja Henriikka perjantaina. Meillä oli ihan huippua. Ne tuli lauantaina Aspenista illalla ja sitte syötiin ja mentiin meille ja istumaan Vailiin loppuillasta. Mä kävin kuitenkin lauantai aamupäivällä hiihtämässä Vailissa.
 photo Photo0414_zps54b0855d.jpg

Olin niin innoissani, kun pääsin kunnolla hiihtämään ku ei siellä Beaver Creekissä voinu olla ku se oli vähän turhan rankkaa! No ei toikaan mitenkään kovin helppoa ollut, vaikka tasasta maastoa olikin. Olin niin poikki ja hengästyin tosi helposti enkä saanut kunnolla henkeä ni oli pari kertaa pakko pysää vähäks aikaa ja yrittää vetää henkeä. Mut hauskaa oli, tapasin myös mun host isän siellä ladulla! :D Se oli huvittava yhteentörmäys. Sekin kyllä sano, että oli tosi raskasta. Mutta hyvää kuntoilua ja jalat oli ihan hyvässä hapessa sen jälkeen. Hiihdin jonkun 45min. Ja todellakin meen uudelleen! Musta on oikeesti tullut ihan hullu täällä, oon liikkumassa ihan koko ajan, oon addikti. Koukuttanu itteni nyt lasketteluun ja hiihtoon plus saliin ja uimiseen. Jos se kesäkuntoon 2013 tapahtuis tänä vuonna!??!?! Luultavasti ei .....

Mutta, sunnuntai sisälsi sitten tätä:  photo Photo0415_zps8049c106.jpg
Anteeks nää kaikki kuvat rinteestä! Mä en vaan voi olla jakamatta niitä ku niistä tulee tosi hyvä fiilis mulle itelle, toivottavasti myös teille : ) Mä ehdin olemaan rinteessä vaan joku vajaa nelisen tuntia mutta oli niin hauskaa tyttöjen kanssa ja onneks sääkin selkeni heti ku mä pääsin sinne! Ekassa hississä ollessani mun kanssa samaan aikaan tuli sellanen poika joka alko juttelemaan ja puhuttiin sitten kaikkea ja kerroin, että haluisin kovasti jäädä enkä mennä kotiin niin se tokasi siihen vaan, että no siihen on ihan yksinkertanen ratkaisu, matka Vegasiin ja kolme vuotta naimisissa (kuulemma ei tarvii olla muuten ku paperilla) ja sitten voi ottaa eron mut saa pitää Green Cardin. Kuulosti hirveen hyvältä mut ei ehkä kuitenkaan ....

Mulla on jalat vieläkin kipeet laskemisesta, oli sen verran rankkaa tulla alas sieltä ihan vuoren huipulta useemman kerran! Pohkeet sattuu eniten mut ehkä ne tästä. Ja aika hapoilla pari kertaa oli jalat ku laski ihan jatkuvasti alas ilman kunnon taukoa. Huomenna taas laskemaan, toivottavasti ei sada lunta niin paljoo kun tänään, kuolen muuten sinne :) Niin ja siis mä edistyn jo ihan hyvin, vauhti alkaa olemaan jo ihan hyvää, pysyin jopa tyttöjen perässä ihan kohtalaisen hyvin, enkä kaatunut muutakun kerran sitte ku olin jo melkein pysähtyny ku iskin sauvani niin, että suksi meni siihen päälle ja sitten siitä kauniisti kyljelleni! Hups.


Ja olen syvästi pahoillani tästä hiljaiselosta, myönnän sen ihan suoraan oon vaan ollut laiska, saamaton. Ne ostokset on tulossa kunhan saan kaikki kuvattua, oon jo puolet unohtanu mitä ostin ni siksi vähän kestää :D

Peace out! Toivottavasti teillä oli hyvä viikonloppu 

keskiviikko 16. tammikuuta 2013

beaver creek // skiing part 2

Mun oli tarkotus mennä laskettelemaan jo maanantaina ja tiistaina mutta siinä vaiheessa kun auton mittari näytti molempina aamuina -10F tai vähemmän niin aattelin, että joo enpä taida mennä jäädyttämään naamaani sinne. Tänään kuitenki otin itteeni niskasta kiinni, koska pakko treenata ennen kun Henriikka tulee tänne :D Ja oli kyllä niin siistiä! Tällä kertaa jopa nautin siitä, viime kerta meni ihan silleen tosi huonosti kun se oli eka kerta suksilla sitten ala-asteen. Photobucket Photobucket Photobucket
Menin tosiaan aluksi Beaver Creek Villageen ja sieltä kävelin joku sata metriä sellaseen paikkaan, jossa järjestetään laskettelukoulut lapsille ja aikuisille. Sinne pikkulasten joukkoon minä menin. Siellä oli hyvä harjotella käännöksiä kun se ei ollut mitenkään kovin jyrkkä eikä kovin pitkä rinne. Menin sen rinteen jonkun neljä kertaa ja treenasin tosiaan niitä käännöksiä. Mikä siinä on, että osaan kääntyä paremmin vasemmalle ku oikeelle??! En ihan ymmärrä.
Photobucket Photobucket
Sitte ku tuntu jo hyvältä niin otin bussin sieltä Bachelor Gulchiin, jossa olin myös viime kerralla. Menin sitten taas sinne ylös asti ja laskin alas sen rinteen jossa mulla viimeks meni ihan liian kauan kun kaaduin muutaman kerran jne. Mutta -- tällä kertaa en kaatunut kertaakaan, en kertaakaan!!! Drewn näin alhaalla kun se oli töissä ja se sano olevansa ylpee musta ja siitä ettei sen tarvinnu tulla auttaa mua alas :D Hehe. Siis enhän mä nyt mikään paras todellakaan oo vielä mutta kyllä musta voi hyvä tulla jos jatkan samaan tahtiin.

Ja mulle tuli niin hyvä fiilis sen jälkeen kun suoriuduin noinkin hyvin että taidan mennä heti huomenna uusiksi! Kyllä mä ehkä vielä pystyn jonkun sinisen rinteen laskemaan ......

lauantai 15. joulukuuta 2012

love my fam!!!

Eilen oli taas hyvä päivä ja niin on ollut tänäänkin! Oon nyt onnellinen että pääsen täällä sisälle kaikkialle ja voin ite ostaa omat juomani :D Heräsin aamulla kello 7.40 koska mun piti viedä lapsia kisoihin, ei mikään paha homma ja ei mua haitannut yhtään vaikkakin tulin kotiin eilen puoli kolmen aikaan ..... Hehe. Meni vähän myöhään. Mutta oli kyllä sen arvosta!! Ja tänään otetaan uudelleen. Onneks huomenna ei tarvii olla töissä niin voin ihan rauhassa valvoa vaikka kuinka myöhään, toki kyllä mun on pakko ottaa pienet päiväunet että jaksan koko yön. 

Aamulla kun heräsin niin kaikki oli hyvin mukavalla tuulella ja toivotti mulle hyvää syntymäpäivää! Olin ilonen :) Samoin kun ne oli ostanut mulle kortin ja myös lahjan .... Photobucket
Tänään on itseasiassa myös virallisesti Vailin 50. syntymäpäivä joten onnea minä ja onnea Vail!
Photobucket

Photobucket
Ei oo mitään parempaa fiilistä kun tällanen viesti. Kyllä tällä taas jaksaa pitkään! :)
Photobucket

Photobucket

Ja tää oli mun lahja: rafting (koskenlasku kenties?) kahdelle!!! Ton lahjan arvo vähän yllätti mut koska en kuvitellut, että mä mitään isoa saan, tai en ees oottanu mitään. Mut jeeeee! Se on siis  ens vuoden syyskuuhun asti voimassa mut enköhän mä sen kesällä käytä. Niin siistiä! Näin syksyllä joidenkin tekevän sitä jossain joessa täällä ja siitä lähtien halusin kokeilla ja nyt saan tilaisuuden, vielä ilmaseksi ja kaverinki saa ottaa mukaan :) Pienten googlettelujen jälkeen niin löysin sellasen tiedon, että Colorado Springsin lähellä voi ainakin tän tehdä mikä olisi ihan huippua koska haluun käydä Colorado Springsissä!

Ei mulla sitten muuta, meen tästä nyt valmistautumaan, haen vielä KJn jostain, mistä en oo sitä ikinä hakenut, että katsotaan miten osaan perille. Illemmalla meillä on tosiaan sadan hengen juhlat täällä (en tajua, miten sata ihmistä mahtuu tänne!!) mutta mä en haluis olla täällä kovin kauaa, joten taidan häipyä johonkin kuuden jälkeen. Tai viim. seiskalta. Mä en myöskään tiiä miten mä pääsen kotiin tänään tai huomenna Vailista, mutta se on sitte sen ajan ongelma .....

Peace out, kuullaan kun selviin viikonlopusta! :D

tiistai 23. lokakuuta 2012

yay

















Ei tässä kauheesti tarvii sanoa, siellä se nyt tekee maaleja, taitaa olla eka tai toinen tällä kaudella! Täällä saa kyllä olla ylpee mun omasta vauvasta ;)

lauantai 13. lokakuuta 2012

hiking

Oltiin tosiaan Michaelan kanssa hiking (vaeltamassa?) keskiviikkona aamupäivällä. Oli ihana ilma koska pärjäs ihan tosi hyvin kevyellä pitkähihasella, oli pitkästä aikaa taas lämmin :)
Michillä oli mukana sen lapsi jota se hoitaa, maailman söpöin ja sinisilmäsin 7 kuukautta vanha Tristan sekä kaksi koiraa. Tää oli mun eka vaellus täällä ja oli kyllä kivaa vaikka ihan älyttömän raskasta. Reitti meni koko ajan ylöspäin, välillä taas alas ja sitten taas ylös..........Olin ihan poikki kun päästiin autolle takasin 2 tunnin vaelluksen jälkeen :D 
































Eeeei se jyrkkä ollut ollenkaan, hyvin menomatkalla pääsi alas mutta kun tuolta alhaalta takaspäin tullessa kattoi ylös niin hehehe ei ollut kovin ilonen ilme meikäläisen naamalla. Kuvassa näkyy siis vaan joku murto-osa tosta mäestä. Ja kuvitelkaa se oli lähes koko matka tollasta........
No mut tää on tää mun korkeen paikan leiri, se kestää sen vuoden ni enköhän ens vuonna sitte oo ihan hyvässä vedossa siellä ns. tasasella. 

























Mun uudet lenkkarit!! Ne oli ekaa kertaa käytössä tollon, ja vähän otti osumaa ja ne vähän hiersi, mutta eiköhän ne siitä käytössä parane :) Maksoin muuten "vaan" 65$ mikä on mun mielestä ihan kohtuu hinta Niken lenkkareista.


Michaela ja Tristan ja koirat :D Koirat päätti myös ottaa pienen kylvyn sellasessa mukavassa pienessä mutalammikossa, ihanan mustia oli sen jälkeen. Tää kuva on siis menomatkalla, takastulomatkalla ne olikin sitte jo kurasia.

Eipä tässä muuta, hauskaa päivää sinne Suomeen mä meen nyt nukkumaan, huomenna on työpäivä poikkeuksellisesti : ( I:llä olis huomenna peli Denverissä mut mun ei onneks tarvi lähtee viemään sitä vaikka mun host mama sanoi, että keväällä voin alkaa sitte viemään sitä Denveriin! Cool!